مرسولات پستی

۵ روند مدیریت انبار

در حال حاضر تنها تعداد کمی از انبارها و مراکز توزیع وجود دارند که نیاز به بروز رسانی ندارند. خواسته های جدید تجارت الکترونیک، سفارشات کوچکتر و بازه های زمانی تحویل که مدام در حال کاهش است و  همچنین کمبود نیروی کار مداوم باعث می شود که در این عملیات به یک ابزار اساسی در دسترس، به طور مستمر نیاز باشد تا بهره وری را افزایش یابد.

سیستم مدیریت انبار (WMS) سنگ بنایی است برای پایداری عملیات توزیع در مقیاس وسیع٫ سیستم های مدیریت انبار قابلیت مشاهده موجودی، مدیریت عملیات زنجیره تامین و ادغام با سیستم های مدیریت حمل و نقل (TMS) را دارند. همچنین راه حل های دیگر را برای کمک  به ساده تر کردن حرکت کالا از تولید کننده به خرده فروش و در نهایت مشتری نهایی ارائه می دهند. WMS این کار را با نظارت بر تعداد دریافت، آماده سازی، انتخاب سفارش، حمل و نقل، موجودی و دیگر فعالیت ها انجام می دهد. از آنجا که در طول مسیر اطلاعات ارزشمندی را جمع آوری و نیز تجزیه و تحلیل می کند که شرکت ها می توانند برای تصمیم گیری از نتایج آن استفاده کنند.

با اینکه سیستم های مدیریت انبار مزایای زیادی ارائه میدهند، طبق نظرسنجی WERC در سال ۲۰۱۸، میزان پذیرش این نرم افزار ۷۰ درصد بوده است. به گزارش این سازمان: هنوز ۳۵درصد از شرکت ها از یک سیستم مدیریتی برای مدیریت انبار استفاده نمی کنند بلکه به برنامه هایی مانند اکسل و یا ماژول های دستی دیگری متکی هستند.

آنچه از عملیات لجستیکی و انبارداری در آینده نزدیک انتظار داریم:

۱- سیستم هایی که از ماشین آلات برای سازگاری استفاده می کنند

WMS ده ها سال است که به چرخه انبارداری پیوسته است اما مانع از آن نشده است تا سازندگان آن از تواناییهای نرم افزاری جدید و مفید برای رفع نیازهای فعلی مشتریان خود استفاده نکنند. استفاده کننده گان الگوریتم های بیشتری را به قابلیت های WMS خود اضافه می کنند. به عنوان مثال ، جریان سفارش Manhattan اکنون یادگیری ماشینی را شامل می شود که به حمل و نقل کمک می کند تا با تغییر شرایط داخل انبار احساس سازگاری و سازگاری داشته باشد.  سیستم می تواند تخصیص را بر این اساس و بدون دخالت انسان تغییر کند.

۲- سیستمهایی که می توانند سفارشات لحظه آخری را interject کنند.

یک گروه مشاوره WMS در حال بررسی و تحلیل درجاتی از انتخاب هوشمند محصول و بسته بندی هستند. بیشتر شرکت ها برای کمک به پشتیبانی از فعالیت های انبار به سیستم های کنترل انبار WCS و اتوماسیون روی می آورند. این سیستم ها به شرکت ها اجازه می دهند تا سفارشات سریع را در میان فشار موج زودتر ایجاد کنند.

۳- تمرکز زیاد بر روی رابط کاربری

مدیران تدارکات به اندازه کافی وقت ندارند که داده ها را جستجو کنند تا آنچه را که می خواهند پیدا کنند. آنها همچنین نمی خواهند وقت خود را برای تعیین اینکه کدام اطلاعات عملی هستند و یا کدام را باید نادیده بگیرند ، هدر دهند.

برای کمک به مدیران تدارکات طراحان WMS بر روی رابط های کاربری خود تمرکز می کنند و راه هایی برای ارائه داده ها با قالب منطقی تر به کاربران ارائه می دهند. این در مورد بسته بندی و ارائه اطلاعات برای ، مثلاً ، نیروی کار ناظر، نیز استفاده دارد.

۴- مدیریت بهتر و سریعتر بازگشت موجودی

مشتریان امروزی در مقابل دیر رسیدن سفارش، گم شدن و یا اشتباه در بسته بندی صبور نیستند. حتی به مرجوع کردن و یا تعئیض کالای خریداری شده فکر نمیکنند حتی اگر کالای مورد نیاز آنها قابل تهیه کردن، باشد. این “واقعیت های جدید” تأثیر قابل توجهی در محیط توزیع ایجاد کرده و فروشندگان فناوری را به سمت اضافه کردن قابلیت های مدیریت بهتر و دقت در سیستم های خود سوق می دهند. در موجودی نیز کمک می کند تا  بازگشت کالاها و اضافه شدنشان به موجودی نیز با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

در ادامه بخوانید : برای ارسال بار چه مدارکی لازم است

۵- قابلیت های گسترده ای که پیاده سازی ایده های انبارداری را آسان تر می کند

در یک دنیای مدرن، به جای اینکه کاربران به طور دستی داده ها را در سیستم عامل های WMS خود وارد کنند ، از  موقعیت های ایجاد شده برای فروش استفاده می کنند تا قالب ها را کپی کرده و سپس آن پردازش را در انبارهای اضافی تکرار کنند. WMS از قبل ویژگی ها و عملکردهای زیادی را ارائه می دهد ، بنابراین طراحان در حال طراحی مدل های جدیدتر برای انجام کارهای دیگری هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است