آموزش بازاریابی

چگونه محصول خود را تبلیغ کنم؟ (بخش دوم)

8- نکات مثبت محصول خود را بیان کنید

تمامی نکات مثبت محصول خود ر ا برای مشتری بیان کنید. بیان این نکات هنگامی ضروری می شود که محصولاتی مشابه با محصول شما در بازار وجود دارد و رقابت تنگانگ خواهد شد. برای مثال اگر شما یک دوره آموزش زبان انگلیسی را تبلیغ میکنید از آنجا که تنوع این نوع محصول در بازار بسیار زیاد است تفاوت در متد آموزشی و سرعت بیشتر یادگیری را بعنوان نکات مثبت محصول خود می توانید بیان کنید.

مطالعه کنید : انواع تبليغات

9- شعار تبلیغاتی مناسبی داشته باشید

چگونه محصولات خود را تبلیغ کنیم؟

شعار عبارتی چند کلمه‌ای است که برای بیان نظرهای جمعی به وسیله یک گروه ساخته می‌شود. این عبارت می‌تواند درباره یک مفهوم، جریان، سیاست، سازمان و… باشد و ویژگی‌های آن را بیان کند. شعار مانند نشان و علامت یک گروه است و بواسطه آن افراد گروه، یکدیگر را شناسایی می‌کنند. سعی کنید شعاری که انتخاب می کنید کوتاه و در عین حال به یاد ماندنی باشد.

اگر خواهان داشتن شعاری هستید که مشتریها توان مقابله با آن نداشته باشند به نکات زیر توجه کنید:

مورد نیاز مخاطب باشد.
منجر به یک حرکت شود.
در یک زمان از پیش تعیین شده باشد.
شعار می تواند کاستی‌ها و کمبود ها را بیان کند و برای انها راه حلی ارایه بدهد.
مشکلی برای خریدار به وجود نیاورد.
با رعایت این نکات می توانید مشتری را راضی کنید که محصول شما را بخرد.

10- ارائه یک پیش نمایش منحصر به فرد به مشتریان قدیمی

مشتریان وفادار شما یک بخش کلیدی برای تبلیغ محصول شما هستند، زیرا احتمالا اولین کسانی هستند که آن را خریداری می کنند. ارائه یک پیش نمایش از محصول روش ساده ای برای تبلیغ محصول در میان مشتریان است. انتشار تصاویر تاثیرگذار و واقعی از محصول هنگام معرفی آن نیز می تواند بهترین راهکار جلب اعتماد مشتری و متقاعد کردن او برای خرید باشد. همچنین در نظر داشته باشید پرحرفی و تبلیغات غیرواقعی در طولانی مدت موجب ایجاد نارضایتی و از دست دادن مشتری می گردد.

11- برای تبلیغ محصول جدیدتان برنامه ریزی مناسبی داشته باشید

برنامه ریزی کلید موثری در موفقیت است ! این اصل در این مورد هم کاملا صدق می­کند. هر روش تبلیغاتی که قصد استفاده از آن را دارید، باید از یک برنامه ریزی مناسب تبعیت کند. زمان بندی هم اهمیت دارد، مثلا فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی آرایشی و بهداشتی برنامه تبلیغاتی همزمان با فصل تابستان داشته باشد. محصولات مناسب این فصل بیشتر ضد افتاب و ضد عرق هستند.

12- نوع اگهی انتخابی تان را ارزیابی کنید

شما به راحتی می‌توانید از مشتری یا ارباب‌رجوع بپرسید که چگونه با محصولات یا خدمات شما آشنا شده است.

با وجود اینکه انجام این کار بسیار ساده است، ولی بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کار، به خود زحمت انجام آن را نمی‌دهند.

دانستن اینکه موثرترین عناصرِ آگهی‌های تبلیغاتی شما، کدام عناصر هستند؟

کدام رسانه‌ها، سودآورترین فرصت‌های تبلیغاتی را برای شرکت شما فراهم می‌کنند، بسیار سودمند است.

بنابراین بدون نظر گرفتن روش تبلیغاتی سعی کنید آن را ارزیابی کنید تا مطمئن شوید که واقعا کارساز است.

تمامی نظراتی که کاربران یا مشتریان شما در مورد محصول دارند را مد نظر قرار دهید. از تمامی افرادی که می شناسید بخواهید در مورد تبلیغات شما نظر بدهند و اینکه آیا پس از دیدن آنها به خرید محصول ترغیب می شوند؟

13- میزبان مراسم های تبلیغاتی مختلف باشید

همانطور که می دانید برگزاری مراسم های متفاوت می تواند امری هزینه برانگیز باشد بنابراین مناسب شرکتهای نوپا نمی باشد. در اینگونه مراسم ها شما می توانید کارهای خلاقانه و جدیدی را که برای ارتقای محصول خود انجام می دهید را به مشتریان معرفی کنید.

14- لزومی ندارد برای همه جذاب باشید

هیچ محصول یا خدمتی وجود ندارد که برای همه جذاب باشد. بسیاری از صاحبان کسب‌و‌کارها، از جمله مدیران شرکت‌ها، سعی می‌کنند راه‌هایی را برای دسترسی به تمام بازارها پیدا کنند. ولی به طور معمول، این روش عملی نیست. این کار می‌تواند برای کسب‌و‌کارهای کوچکی که نمی‌توانند همزمان در چند بازار فعالیت کنند، به فاجعه منتهی شود. پس بهتر است که بازار هدف خود را بشناسید و با جلب اعتماد مشتری بهترین‌های خود را به مخاطبان‌تان ارائه دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است