امروزه یکی از دغدغه های اصلی در طراحی سایت فروشگاهی جلب اعتماد مشتریان برای فروش می باشد و از آنجایی که در دنیای مجازی تقریبا دست کسی به جایی بند نیست، کلاهبرداری های اینترنتی نیز افزایش پیدا کرده اند، و این امر نیز یکی از دلایل  عدم اعتماد مشتریان و بازدید کنندگان در طراحی سایت فروشگاهی شده است.

این نماد که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها برای مدت یک سال اعطا می‌گردد و مطمئنا تاثیر زیادی در جلب اعتماد مراجعه کنندگان خواهد داشت و مراجعه کننده از در امان ماندن اطلاعات خود ایمنی بیشتری احساس مینماید و حتی در صورت سوء استفاده از این اطلاعات میتواند برای شکایت به مراجع قانونی ذیصلاح مراجعه نماید.

هر فروشنده ی اینترنتی که بخواهد بصورت مجازی فروشگاه داشته باشد و از طریق شرکت های واسط پستی (فروتل و …) کالا و محصولات خود را به دست مشتریان خود برساند (پرداخت آنلاین یا پرداخت در محل) حتما باید نماد اعتماد را از سایت www.enamad.ir دریافت کرده و سپس به پست معرفی شود.

انواع حالت‌های نماد

نماد دائم یک ستاره:  پس از اعطای نماد موقت فرایند بررسی فروشگاه جهت دریافت نماد دائم آغاز می‌شود. اعطای نماد دائم، مستلزم احراز مجموعه‌ای از معیارهاست.

نماد دائم دو ستاره: فرایند اعطای نماد دائم دو ستاره از لحاظ معیارهای ارزیابی کاملاً مطابق با نماد اعتماد تک ستاره است. تنها تفاوت الزام فروشگاه برای نصب گواهی امنیت SSL در وب سایت فروشگاه است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای آگاهی متقاضیان دریافت نماد، شاخص‌های ارزیابی تهیه کرده است که این شاخص‌ها معیار تعیین شرایط احراز در هر کدام از انواع نماد توضیح داده شده در بالاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *