مرسولات پستی

مدیریت ارسال کالا موجب افزایش فروش اینترنتی

نارضایتی مشتریان از تجربه خرید آنلاین ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. از نحوه ثبت سفارش گرفته تا کیفیت محصول و نحوه ی ارسال کالا . هزینه های ارسال کالا، کمبود گزینه های ارسال و عدم اطمینان مشتریان به فروشگاه ها مواردی هستند که عموما به عدم رضایت مشتریان منجر می شوند. پس فروشگاه های آنلاین می توانند با بهبود استراتژی ارسال کالا و رفع مواردی که سبب عدم جلب اعتماد و در نهایت خرید مشتریان می گردد، فروش خود را افزایش دهند.

استراتژی ارسال کالا تمامی موارد و مراحل ارسال محصولات از نحوه ی توضیح گزینه های موجود برای ارسال کالا در وب سایت تا تحویل کالا به مشتری را پوشش می دهد.

اساس استراتژی ارسال کالا، درخواست مشتری از فروشگاه آنلاین شما و توانایی فروشگاه های آنلاین شما از جمله نیروی انسانی و وضعیت مالی و تعداد مرسولات می باشد لذا هر فروشگاه ها آنلاینی استراتژی ارسال کالای متفاوت و منحصر به فردی دارد.  به عنوان مثال آمازون از گزینه های همچون صندوق های هوشمند و آمازون prime و ارسال کالا در روز بعد از ثبت سفارش برای افزایش سرعت ارسال مرسولات استفاده می کند.

چگونه استراتژی ارسال کالا نرخ تبدیل وب سایت را افزایش میدهد؟

همانطور که گفته شد ارسال کالا اولین دلیل برای عدم خرید آنلاین افراد است، پس چگونه میتوان تاثیر آن را در سایت ها کاهش داد؟

برای انجام این کار فروشگاه های آنلاین می بایست روش ها و گزینه های متفاوتی برای ارسال کالا به مشتریان خود پیشنهاد دهند. بهترین روش برای پاسخ به نیاز مشتریان و جلب اعتماد آن ها برقراری ارتباط قوی با آن ها می باشد. از این طریق فروشگاه ها متوجه می شوند که سرعت ارسال کالا، هزینه های ارسال کالا و نحوه ی دریافت کالا برای مشتریان آن ها حائز اهمیت است.

ارسال کالا یکی از قسمت های هر فروشگاه آنلاین و یا خرده فروش کوچکی است که با اندکی خلاقیت و بررسی رقبای خود می تواند بهبود و ارتقا یابد، این شرکت ها می بایست برای اطمینان از به روز بودن استراتژی ارسال کالای خود حداقل یک بار در سال وضعیت بازار را مورد بررسی قرار دهند.

هنگامی که استراتژی ارسال کالا خود را انتخاب و برنامه ریزی کردید، به صورت شفاف این استراتژی را در وب سایت خود شرح دهید. استراتژی ارسال کالا می بایست به صورت زیر در سایت نوشته شده باشد.

  • در هر صفحه از سایت در قسمت عنوان متن و لینکی به صفحه ی روش های تحویل کالا ثبت کنید.
  • در صفحه ی محصولات اطلاعات دقیقی، از جمله موجودی کالا، زمان ارسال آن و هزینه های ارسال کالا باید وجود داشته باشد.
  • استراتژی ارسال کالا باید به صورت شفاف و دقیق در صفحه ی  پرداخت و همچنین سبد خرید ثبت شده باشد.

ارائه تخفیف در ارسال کالا یکی از قوی ترین ابزارهایی است که هر فروشگاه آنلاینی در دست دارد. برای جذب مشتری و افزایش فروش در بازه زمانی کم فروشگاه های آنلاین می توانند با ارائه گزینه هایی همچون ارسال رایگان برای خریدهای بالای مبلغ خاصی مشتریان را به خرید تشویق کنند.

چگونه مشتریان به خرید دوباره از فروشگاه آنلاین تشویق می شوند؟

در فروشگاه های آنلاین هدف تبدیل مشتری جدید به مشتری های وفادار است. وجود مشتریانی که به صورت مکرر از فروشگاه خرید می کنند برای هر فروشگاهی حائز اهمیت است.

عموما اولین خرید آنلاین مشتری حکم تست فرشگاه را دارد. پس فروشگاه های آنلاین برای جلب رضایت و وفاداری مشتری می بایست کاملا برنامه ریزی شده و دقیق رفتار کنند. این به این معنی است که تحویل کالا باید در زمان و مکان مخص شد انجام شود به انضمام اینکه کیفیت محصول ارسالی دقیقا مطابق توضیح شما به مشتری باشد. البته این حداقل کاری است که فرشگاه آنلاین می بایست انجام دهد . در صورت بروز هرگونه خطایی دراستراتژی ارسال کالا راه جلب اعتماد مشتری طولانی تری شده و نیاز به تلاش بیشتری دارد.

برای جلب توجه مشتری  افزایش احتمال خرید مجدد او در هنگام ارسال بسته میتوان محرک های همچون موارد اشاره شده در زیر نیز ارسال کرد.

  • ارسال یک کاتلوگ هیجان انگیز از محصولات فروشگاه
  • ارسال یک لیست از محصولات محبوب و پرفروش
  • ارسل پیشنهادی همچون ارسال رایگان و یا ارائه ی کد تخفیف در خرید بعدی

چنانچه امکان ارسال چنین مواردی در کنار محصول برای فروشگاه شما غیرممکن است می توانید با اندکی خلاقیت نام تجاری و برند خود را در ذهن مشتری ثبت کرده مشتریان را سورپرایز کنید.

برای این کار می توانید یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • باکس و یا بسته ی ارسالی را با چاپ و یا طرح برجسته ی لوگو یا نام تجاری خود متمایزکنید (این روش به خودی خود سبب برندسازی و جلب مشتریان جدید می گردد )
  • داخل باکش های ارسالی یک هدیه برای مشتری قرار دهید (هدیه ارسالی لازم نیست چیز بزرگی باشد ارسال یک خودکار، استیکر و یا هرچیز کوچک دیگری تاثیر بزرگی بر مشتری می گذارد)
  • درب بسته را تنها با چسب نبندید، باز کردن بسته های که با ربان،کنف یا موارد این چنینی بسته شده اند احساس خوشایندی به مشتری القا می کند.
  • داخل بسته یک دست نوشته و یا یادداشتی برای قدردانی از خرید مشتری قرار دهید (برقراری ارتباط با مشتری همیشه تاثیر مثبتی دارد)

مطمئنا ایده های جذاب و هیجان انگیز بیشتری به ذهن شما می رسد. به خاطر داشته باشید در کنار هر روشی برای جلب و افزایش تعداد مشتری همیشه بر ارتقای استراتژی ارسال کالا تمرکز کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است