دسته‌بندی نشده

تفاوت انواع دلیوری (ِDelivery)

اگر صاحب یک کسب و کار هستید که به ارسال آنلاین نیاز دارد، پس ابتدا باید تفاوت انواع ارسال را بشناسید. در حوزه حمل و نقل (Logistics) سه نوع ارسال وجود دارد:

( on-demand delivery)
(scheduled delivery)
(subscription deliveries)

هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند و در صنایع خاصی به کار می‌روند. در ادامه تمام این روش‌ها را کامل برایتان توضیح می‌دهیم تا با یک دید شفاف به سراغ ارسال محصولات خود بروید.

۱) ارسال در صورت تقاضا (ON-DEMAND DELIVERY)

این نوع ارسال دقیقا به تقاضای مشتری وابسته است. در صورتی که از سمت مشتری تقاضا وجود داشته باشد، کالا باید در همان لحظه برای مشتری ارسال شده و به دست او برسد. برای مثال سفارش غذا به صورت آنلاین یک تقاضای on-demand است و باید همان موقع برای شما ارسال شود. در حال حاضر سرویس‌های ارسال بر اساس تقاضا به شدت در حال افزایش است و بسیاری از کسب و کارها برای جلب رضایت مشتریان خود به این نوع خدمات رو آورده‌اند. چون بهرحال سرعت زندگی بسیار بالا رفته است و تحقیقات نیز نشان می‌دهد که صبر مشتریان به شدت پایین آمدن است!

۲) ارسال زمان‌بندی‌شده (SCHEDULED DELIVERY)

برخلاف ارسال بر اساس تقاضا که تمام بر اساس نیاز مشتری است، ارسال زمان‌بندی‌شده با توافق فروشنده و مشتری صورت می‌گیرد. این نوع درخواست طوری زمان‌بندی می‌شود تا هم به نفع فروشنده باشد و هم به نفع مشتری. درست است که مشتری در لحظه درخواست خود را ثبت می‌کند اما فروشنده تخشیص می‌دهد که این محصول باید در چه زمانی به دست مشتری برسد.

۳) ارسال بر اساس اشتراک (SUBSCRIPTION DELIVERIES)

این سرویس به کار کسانی می‌آید که درخواست‌های تکراری دارند. برای مثال شما تهیه غذا دارید و می‌خواهید هر روز تعدادی غذا را به مکان خاصی بفرستید. در این حالت شما می‌توانید از یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات حمل و نقل اشتراک دریافت کنید تا دیگر نیاز نباشد برای هر ارسال یک درخواست جداگانه ثبت کنید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است