آموزش بازاریابی

۲۰ تکنیک برای افزایش فروش و جذب مشتری (بخش دوم)

روش یازدهم: به منظور دیده شدن و افزایش فروش در یک رویداد شرکت کنید

اگر شما واقعا علاقه ای به مطالعه کتاب و مقاله ندارید، برای ورود به یک رویداد محلی در زمینه کسب و کار تلاش کنید. این یک راه ایده آل برای برقراری ارتباط با صاحبان کسب و کارهای دیگر و یافتن مشتریان جدید به شمار می رود. همچنین شما به احتمال زیاد چیزهای جدیدی را در این فرآیند یاد خواهید گرفت که در ادامه می تواند به کسب و کار شما کمک شایانی نماید.

روش دوازدهم: کارگاه آموزشی برگزار کنید

پس از اینکه یادگیری را به اتمام رساندید و دانش مورد نیاز خود را به دست آوردید، آن را به اشتراک بگذارید. می توانید برای به اشتراک گذاشتن دانش خود از فروشگاه یا حتی میز کاری شخصی خود در منزل برای برگزاری یک کارگاه آموزشی استفاده کنید. اجازه دهید صاحبین سایر کسب و کارها و مشتریان نظرات خود را به اشتراک بگذارند تا باز هم شما چیزهای جدیدی یاد بگیرید. به اشتراک گذاری اطلاعات می تواند برای همه مفید باشد و این را در نظر داشته باشید که همه دوست دارند چیزهای جدیدی یاد بگیرند.

روش سیزدهم: در شبکه های مجازی لایو بگیرید

شاید همه دوست نداشته باشند که پشت دوربین قرار بگیرند یا نتوانند از پس این کار بر بیایند ولی در صورتی که در کسب و کار خود کسی را دارید که بتواند این کار را انجام دهد، از او استفاده کنید. یک دوربین را راه اندازی کنید (می توانید از کامپیوتر و یا موبایل هم استفاده کنید) و در شبکه های مجازی مانند فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب لایو بگذارید و هر آن چیزی که می خواهید با مشتریان خود به اشتراک بگذارید را به آن ها نشان دهید. این کار تنها یک تولید محتوا نیست و به مشتریان شما این شانس را می دهد تا با افراد پشت کسب و کار شما بیشتر آشنا شوند. می توانید از رویدادهای آموزشی و کنفرانس ها هم لایو تهیه کنید.

روش چهاردهم: راه ارتباط آنلاین داشته باشید

اگر نمی خواهید در شبکه های مجازی لایو داشته باشید، هنوز هم می توانید با به اشتراک گذاری پست های خود و لایک کردن پست هایی که دوست دارید در اینترنت با مشتریان خود تعامل برقرار کنید. داشتن یک حساب در شبکه های اجتماعی به این معنا نیست که شما فقط مطالب را برای کاربران ارسال کنید و مهم ترین هدف آن، ایجاد تعامل با مشتریان به شمار می رود. با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. البته در ادامه به شما ابزارهای مفیدی را در این رابطه معرفی خواهیم کرد. بهتر است در شبکه های اجتماعی، واقعا اجتماعی باشید!

روش پانزدهم: اسپانسر یک رویداد باشید

آیا یک نمایشگاه محلی در شهر شما در حال برگزاری است و یا نیاز به کمک مالی در اجرای یک رویداد حس می شود؟ کسب و کار خود را با حمایت از رخدادها و شرکت در این رویدادها درگیرد کنید. این کار به شما در بهبود تولید محتوا کمک می کند و همچنین برخی از شرکت ها و روابط بسیار جذاب را برای شرکت شما پیش خواهد آورد.

روش شانزدهم: مشارکت داوطلبانه داشته باشید

مشارکت داوطلبانه یکی از راه های افزایش جلب توجه مشتریان به شمار می رود. شما می توانید با مشارکت داوطلبانه و افزایش حضور خود در اجتماع، توجه برخی از رسانه ها را به کسب و کار خود جلب کنید. علاوه بر این، مشتریان از شرکت هایی که بیشتر در اجتماع حضور دارند، بیشتر خرید می کنند و همچنین می توانید بخشی از درآمد خود را به کارهای خیریه اختصاص دهید چرا که مشتریان ترجیح به خرید از این دست کسب و کارها می باشند.

روش هفدهم: از مشتریان بخواهید نظرات خود را بدهند

نظرات مشتریان می تواند برای خرید یک محصول تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. تقریبا 40 درصد از خریداران، تصمیم خود را به خرید پس از مطالعه یک تا سه نظر در بخش نظرات یک محصول انجام می دهند. پس ضروری است که حداقل در وب سایت، صفحه فروش آمازون و یا هر کجا که محصولات خود را می فروشید، از مصرف کنندگان بخواهید که نظرات خود را اعلام کنند. ارسال ایمیل پس از خرید هر مشتری و یا انتشار بازخورد از خرید در صفحات اجتماعی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین می توانید از مشتریان خود بخواهید که صفحه خرید خود را برای دوستان، آشنایان و یا کسانی که فکر می کند از محصول شما خوششان خواهد آمد ارسال نمایند.

روش هجدهم: با تولید محتوا به انتشار مطالب بپردازید

نام بردن از این روش بسیار آسان تر از انجام دادن آن می باشد ولی انجام آن غیر ممکن نیست. ابزاری انتخاب کنید که بتواند پوشش مناسبی روی محتوای مالتی مدیای شما داشته باشد و این محتوا را در شبکه های مجازی و سایت های مختلف منتشر کنید.

یکی دیگر از راه های انجام این کار ارسال مطالب مربوط به کسب و کار شما به روزنامه های محلی، مجله ها و وبلاگ ها می باشد. شما باید همیشه تلاش داشته باشید که محتوای خودتان را بنویسید یا کتاب خود را داشته باشید اگر چه که این روش ها شاید وقت زیادی بگیرد ولی ارزشش را دارد.

روش نوزدهم: اطلاعات قدیمی خود را به روز رسانی کنید

سعی کنید همیشه به روز باشید و اطلاعات صحیح را در مورد کسب و کارتان به مشتریان نشان دهید. این که دسترسی به شماره تلفن های شما چقدر آسان است و چند دقیقه به طول خواهد انجامید تا مشتریان به آدرس ایمیل، شماره تلفن، آدرس پستی و وب سایت شما دسترسی داشته باشند. همچنین وب سایت شما باید به روز بوده و تمامی اطلاعات تماس در آن به درستی وارد شده باشد. اگر خریداران برای دسترسی به اطلاعات شما مجبور باشند که زیاد در وب سایت شما جستجو کنند، ممکن است از خرید خود منصرف شوند.

روش بیستم: به خودتان استراحت بدهید

در نهایت، با تقویت خودتان، کسب و کارتان را تقویت کنید. خستگی بیش از حد می تواند از کیفیت کسب و کارتان بکاهد و به همین دلیل بهتر است برای اینکه به سلامت روحی و روانی خود بازگردید، به خودتان استراحت بدهید تا هم خودتان و هم کسب و کارتان شاد و سالم باشید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است