آموزش بازاریابی

مدرن ترين روش كسب و كار اينترنتي چيست؟

خرید و فروش اينترنتي شکلی از تجارت الکترونیکی است که باعث می شود مصرف کنندگان، به طور مستقیم و بدون واسطه محصولات و خدمات مورد نياز خود را در سریع ترین زمان ممكن دريافت كنند. در كسب و كار اينترنتی توليدکنندگان و عرضه كنندگان محصولات نیز قادرند با كم كردن تعداد واسطه ها، كالاها و خدماتشان را با قیمت بهتر و به راحتی به دست مصرف كنندگان برسانند و فروش خود را چندين برابر افزايش دهند. مشتریان با مراجعه مستقیم به وبسایت فروشنده یا با جستجو در میان وبسایت های رقبا، ميتوانند به راحتي محصول مورد نظرشان را پيدا کنند. پس از آن با مشاهده كالا با انواع آن آشنا شده و قيمت ها را بررسی کرده و با اطلاعات كامل آن را خريداري می کنند.

نکات ضروری در كسب و كار اينترنتی

با توجه به رشد چشمگير و روز افزون تكنولوژي، روش های مختلف بازاریابی و تبلیغات و فروش باعث شده طیف وسیعی از مشتریان با استفاده از کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ، تبلت و گوشی های هوشمند آنلاین وارد فروشگاه مورد نظر خود شده و به راحتي خريد کنند. هزينه اجناسی كه به صورت اینترنتی خريداري شده اند به چند شيوه قابل پرداخت است:

  • آنلاين با كارت‌هاي بانكی
  • پرداخت نقدي به مأمور پست در زمان تحويل كالا (پرداخت در محل یا COD که مخفف Cash On Delivery

پس از مشاهده و تأييد سفارش توسط فروشنده، کارمند لجستیک كالا را در محل فروشنده تحويل گرفته و به دست خريدار مي‌رساند. فروشنده يا توليد كننده بايد بداند كه فرهنگ خريدو‌فروش به صورت آنلاين و بدون نیاز به تماس در کشور به سرعت در حال گسترش است. این بازار بسیار جدید و بزرگ بوده و داشتن فروشگاه اینترنتی یا اپلیکیشن های فروشگاهی سبب آشنایی هزاران نفر با محصولات شما خواهد گرديد.

سرويس خريدوفروش پستی شركت پست و فروتل به فروشندگان امكان ميدهد كالاهای خود را در يک فضای مجازی به كليه خريداران عرضه کند. از مزايای اين سرويس كاهش هزينه های مربوطه و سهولت دسترسي به بازرهای متعدد را ميتوان برشمرد .از ديگر مزيت هاي كسب و كار اينترنتي بازاريابي و تبليغات آن است. به اين صورت كه بعد از اينكه فروشنده كالاهاي خود را در فروشگاه قرار داد ميتواند براي هر يک از آن ها پورسانتی تعريف کند. پس از آن بازاريابان ميتوانند از طريق روش های مختلف بازاریابی ازجمله بازاريابي اينترنتی یا تبلیغات خارج از اینترنت در سيستم فعاليت كرده و با به فروش رساندن هر محصول پورسانت مربوطه را دريافت کنند.

کلام پایانی

خريدوفروش در کسب و کار اينترنتي مزيت های زيادی ازجمله سهولت خريد، حق انتخاب بيشتر، اطلاعات بيشتر و قيمت مناسب تر برای خریدار دارد. همچنین این نوع کسب و کار، فروش بيشتر و راحت تر براي فروشنده به همراه داشته باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است