آموزش بازاریابی

چگونه یک بازاریاب موفق و تاثیرگذار باشیم؟

بر اساس کتاب: بازاریابی انگیزشی؛ ترغیب مشتریان برای خرید بیشتر و شناسایی شما به دیگران،

روبرت ایمبریال۲۰۰۷

آیا می‌دانید که یک بازاریاب موفق، چه کسی است و از رفتارها و عادت‌های بازاریابان حرفه‌ای، موفق و اثرگذار اطلاع دارید؟ برخی موارد هستند که اگر در موردشان اطلاعات داشته باشید، اثرگذاری و کامیابی شما بر مصرف کنندگان کالا و یا خدمات قابل ارائه شما، بیشتر خواهد شد.

اینجانب بهروز ریاحی، به شما رهنمود می‌کنم لغایت برای پیشروی کردن سطح دانش خودتان، این مقاله را بخوانید.

قطعاً تابه‌حال شنیده‌اید که می‌گویند: برای بازاریابی، باید هر شغل شدنی را سپریدن داد تا مشتریان مشتاق به تهیۀ محصولِ شما و پرداخت پول برای آن شوند؛ این گفته تا حدودی صحیح است، منتها آنچه شما باید به آن توجهی گزیده تر داشته باشید، این است که بدانید چطور می‌توان با صرف کردن زمان و هزینه‌ای کمتر، اشتیاق به خرید کردن را در مشتری یک محصول یا خدمات، استقرار کرد.

در حقیقت، عوامل مختلفی وجود دارد که اثراتی چندجانبه در ثبت یک فرآورده مشخص در ذهن مشتریان، کاهش زمان و هزینه‌ای که شما باید برای معرفی و فروش یک کالا صرف کنید و … داشته باشند. اینجانب به عنوان استاد روش‌های امروزین بازاریابی و فروش، مهم‌ترین موارد انگیزش براوو در خرید کردن مشتریان را بر اساس تحقیق ها فراوان خودم در زمینه بازاریابی و فروش، برایتان می‌گویم.

یک بازاریاب موفق باید از هر چیزی که مایه می‌شود در خرید مشتریانتان محدودیت استقرار کند، قاطعانه بازدارندگی کنید و هر چیزی که پتانسیل برپایی ناخشنودی در مشتریان را دارد را در نطفه سرکوب کنید که اگر کامیاب به سرکوب نارضایتی‌ها و بازدارندگی از محدودیت‌ها نشوید، خسارت‌هایی به شما وارد می‌شوند، که باید هزینه‌ای گزاف برای جبرانشان پرداخت کنید.

شما بهتر است تا امثال یک کارآگاه، همه چیز را موشکافانه بررسی کنید و هر اقدام قاطعانه شدنی را، به هدف ممانعت از بروز خسارت و زیان در کسب و کارتان، انجام دهید.

شما باید همواره تعقیب راه‌هایی نوآورانه، جهت تسهیل در فرآیند خرید برای مشتریان محصولات و یا خدمات خودتان باشید. این جستار را به خوبی در خاطرتان بسپارید که یک مشتری، دائم پیگیری شخصی است که خرید کردن را با ارائه توضیحاتی کافی از محصولات (با صبوری و پرانرژی بودن) برایش آسان‌تر کند.

توجه داشته باشید که به علت رقابتی‌تر شدن بازار و پیشرفت‌ تکنولوژی، مواردی از قبیل تنوع محصولات در بازار، شیوه‌های امروزین بازاریابی و فروش (مانند: بازاریابی شبکه‌ای، بازاریابی استراتژیک، وب مارکتینگ) باعث می‌شوند لغایت بر تعداد رقبای شما هر روز اضافه شود و اگر تلاشتان برای خلق کردن ایده‌های نوآورانه بازاریابی و فروش، کافی نباشد، در کسب و کارتان با مسئله روبرو خواهید شد.

اگر قصد دارید لغایت اثرگذاری اغلب بر بازار هدفتان داشته باشید، بهتر است تا سطح دانش و آگاهی‌‌تان از شیوه‌های نوینِ بازاریابی و فروش بالا ببرید و می‌تواند با کمپانی در دورۀ نخبگان ثروت باریکلا کسب و کار، در مؤسسۀ نو اندیشان ثروت آفرین پیشگام، به هدفتان برسید.

شما باید بدانید که اصلی‌ترین جنباننده در خرید کردن، دلیل است و تلاشِتان را می‌طلبد تا در راستای برپایی انگیزۀ خرید در مشتریان، فعالیت کنید.

اینجانب بهروز ریاحی، بر بنیاد تجربیات بسیار خودم در زمینه بازاریابی و فروش نوین، رهنمود می‌کنم تا نخست از منش و روحیات مشتری‌تان آگاه شوید و بعد، به یافتن وضعیت برپایی انگیزۀ خرید و اجرای آن بپردازید. آنچه می‌تواند به شما (بازاریاب انگیزش آفرین، بازاریاب هدفمند) در شناختن روحیات مشتریانتان کمک کند، آشنایی با نزاکت تیپ‌شناسی شخصیتی (MBTI) و هدفمند گام برداشتن است.

علم تیپ‌شناسی شخصیتی (MBTI) در قالب دوره‌های نخبگان ثروت باریکلا کسب و کار، در بنیاد-نهاد-سازمان نو اندیشان ثروت احسنت پیشگام تدریس می‌شود و کمپانی در آن می‌تواند برایتان سودمند واقع شود.

شما (بازاریاب حرفه‌ای و اثرگذار) قطعاً می‌دانید که مشتریان یک فرآورده و یا کالا، بر پای بست، احساسشان نسبت به شما و کالایی مشخص، تصمیم می‌گیرند که آیا برایش پول پرداخت کنند و یا خیر. یک مشتری، ابتدا بر اساس احساسش تصمیم به خرید می‌گیرد و پس برای خریدی که انجام داده است، انگیزه و استدلال می‌آورد.

شما می‌توانید با تکیه بر توانایی‌های خودتان در اثرگذاری بر بازار منظور و استقرار هرچه اغلب اعتماد در آن احساسات مشتریان را برانگیخته و سپس به بیان افزار و استدلال‌های قابل قبول، در گنجاندن اسم یک محصول یا خدمت در ذهن مشتریان و نهایی کردن پروسه بازاریابی‌تان کامیاب شوید.

اینجانب بهروز ریاحی، بر بنیاد تجربیات خودم در بازاریابی و فروش، می‌گویم که هر آنچه در برانگیختن احساسات صادق‌‌تر، شکیباتر و هدفمندتر باشید، خریداران یک فرآورده یا خدمت راضی‌تر خواهد بود و شما را به سایر مصرف کنندگان معرفی خواهند کرد.

شما زمانی می‌توانید مؤثر باشید که از ویژگی‌های مثبت و منفی محصول یا خدمتی که قصد فروش آن را دارید، مستحضر باشید و آن‌ها (تمامی ویژگی‌های محصولات و خدمات) را صادقانه و رودررو، برای مشتری خواهان آن محصول، ذکر کنید الی بتواند بهترین برگزیدن خودش را داشته باشد.

آگاه باشید که مهم‌ترین اثری که ذکر صادقانه و هدفمند ویژگی‌های یک فرآورده یا خدمت دارد، باعث می‌شود تا اعتماد مشتریان به شما بیشتر شود و اعتبار حساب بانکی عاطفی‌تان که همان اعتبارتان است، پرتر شود.

پیشنهاد می‌کنم برای کسب اطلاعات اغلب در باره حساب بانکی عاطفی و چگونگی اثرگذارتر بودن، به مقالۀ (عادت‌ها و رفتارهای افراد مؤثر و موفق چه هستند؟) مراجعه کنید.

شما بهتر است لغایت آغاز نیازهای مشتریان را به نکوداشتن تشخیص دهید و سپس به شیوه‌ای احساسی و هدفمند، استادی در تحریک احساسات مشتریان کنید و لغایت جایی که گرایش مشتریان برای خرید یک فرآورده برانگیخته شود، پیش روید. آنچه می‌تواند به شما (بازاریاب حرفه‌ای) در تحریک احساسات مشتریان کمک کند، این موارد هستند:

بیان اتفاقاتی خوش‌آیند که در چهره خریدن یک محصولی مشخص، برایشان می‌افتد.

مودب بودن و پرهیز از هرگونه بی‌احترامی به مشتری.

سرلوحه قرار دادن یک جمله: (حق، دائم با مشتری است)

ثبت و بیان تجربیات خریداران یک محصول مشخص و دریافتن خوبی که به سبب آن خرید، داشته‌اند.

خلق داستانی شنیدنی از محصولات و خدمات و استقرار جملاتی دل‌نشین دربارۀ آن‌ها.

در عقیده داشته باشید که خلق و بیان داستان‌هایی هیجان انگیز، چنان ظرفیت فوقانی در به خاطر سپاری فرآورده یا خدمت قابل ارائه شما در ذهن مشتریان و افزایش فروش (به واسطۀ برانگیختن احساسات مشتریان) دارد که قابل انگار نیست.

در حقیقت، این خلاقیت و ابتکار شما (شخصی که میل به کسبِ کامیابی و اثرگذاری بیشتر در بازاریابی را دارد) است که شاه‌کلید تمامی قفل‌های مسیر موفقیت است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است