آموزش کار با پنل

پرسش و پاسخ

سوالات متداول

از لینک زیر ثبت نام نمایید و فروتلی شوید، در کمترین زمان کارهای تکمیل مدارک، فعالسازی و آغاز فروش با همراهی پشتیبان اختصاصی شما پیگیری می گردد.

https://seller.frotel.com

 

فروشندگانی که امکان عرضه کالا، خدمات یا فایل مجازی و پشتیبانی مشتریان خود را داشته باشند می توانند در بخش فروشندگان فروتل ثبت نام نمایید و با درج محتوای دیجیتالی محصولات خود بصورت عکس، فیلم و متن تجاری فروش خود را آغاز نمایند، سایر موارد موارد نیاز فروشندگان عبارتند از:

لوازم و تجهیزات:
کامپیوتر، پرینتر، لوازم بسته بندی که در صورت استفاده از لجستیک فروتل یا فعالیت در زمینه خدمات و فایل مجازی این لوازم مورد نیاز نخواهد بود.

مدارک مورد نیاز:

تکمیل اطلاعات فردی و کسب و کار در زمان ثبت نام

اسکن کارت ملی و شناسنامه برای اشخاص حقیقی

اسکن مدارک شرکت برای اشخاص حقوقی

موافقت با قرارداد آنلاین فروشندگان فروتل

سایر موارد:

دسترسی به اینترنت، شماره موبایل فعال جهت دریافت کد تاییدیه و اطلاع رسانی، ایمیل فعال جهت اطلاع رسانی و هماهنگی های مورد نیاز

برای اینکه بتوانید فروش مستمر و موفقی در فروتل داشته باشید علاوه بر رعایت قوانین تجارت و تجارت الکترونیک، بایستی مطابق قرارداد فروتل عمل کرده و قوانین فروش در فروتل را رعایت نمایید که شامل عدم مغایرت محصول معرفی شده با محصول تحویل شده به مشتری، پشتیبانی مناسب، ارسال به موقع، پرهیز از گرانفروشی، عدم انصرف سفارشات صحیح، گارانتی محصولات و … می باشد. در عدم رعایت قوانین مربوط اخطار گرفته ادامه این روند باعث تعلیق فروشنده خواهد شد.

در زمان ثبت نام آنلاین فروشنده در فروتل، قرارداد آنلاین را مطالعه کرده و در صورت تمایل دکمه موافقت با قرارداد را کلیک می نماید که بلافاصله نسخه pdf قرارداد به ایمیل اعلام شده توسط فروشنده ارسال می گردد که این قرارداد و الحاقیه های آن در حکم قرارداد رسمی فی مابین تلقی شده و هر گونه تغییر و الحاقیه در طی مدت قرارداد نیز به اطلاع فروشنده می رسد که با هر تغییر، پس از تایید آن توسط فروشنده، مجددا ایمیل می گردد.

هر گونه کالا، خدمات و فایل مجازی که طبق قوانین کشور فروش آن مجاز محسوب می گردد، قابلیت عرضه و فروش در بستر فروتل را خواهد داشت.

بصورت عام، خیر مجوز خاصی مورد نیاز نیست و فقط باید عرضه محصولات طبق قوانین کشور منع قانونی نداشته باشد، در برخی از کسب و کارهای خاص و گروه های صنفی، داشتن مجوز الزامی است که در زمان ثبت نام در صورت نیاز به فروشنده اطلاع رسانی صورت می گیرد.

در صورتیکه سایت مجزایی فروشگاهی که محصولات خودتان را در آن عرضه می گردد، پیشنهاد می شود اینماد برای سایت فروشگاهی دریافت کنید.

پس از فعال شدن پنل فروشندگی از لیست سامانه های فروتل، وارد سامانه محصول شوید و طبق راهنمای این بخش، محتوای محصول شامل عکسها، فیلم ها، محتوای تجاری محصول، ویژگی ها و سایر اجزاء مرتبط با محصول را طبق استاندارد فروتل وارد نمایید، دقت نمایید فقط محتوای معرفی محصول بایستی درج شود و در هیچ کدام از بخشهای محتوای محصول نباید تبلیغات و معرفی فروشنده صورت گیرد.

به منظور پشتیبانی فروشندگان، هر فروشنده در زمان فعالسازی به یک پشتیبان اختصاصی مرتبط می شود تا تمامی فرایند ثبت نام، تکمیل مدارک، فعالسازی، آشنایی با خدمات، پیگیری مشکلات و ابهامات احتمالی ، مشاوره در زمینه فروش بیشتر در فروتل و… با همراهی پشتیبان تسهیل گردد. پشتیبان بصورت رایگان این خدمات را به فروشندگان ارائه می نمایند و امکان ارزیابی مستمر پشتیبان توسط فروشنده وجود دارد و در صورتیکه از عملکرد پشتیبان رضایت نداشته باشید امکان تغییر پشتیبان نیز وجود دارد.

الف) کمک به فروش توسط خود فروشندگان:

فروتل ابزارهای متنوع فروش را در اختیار فروشندگان قرار می دهد تا فرایندهای تولید محتوا، ابزارهای تبلیغ و بازاریابی اختصاصی، ابزارهای سفارش گیری آنلاین و پیامکی و آفلاین، مدیریت فروش، شبکه جمع آوری و توزیع سراسری، روشهای دریافت وجه و مباحث مالی و…. در این پلتفرم جامع براحتی انجام گیرد.

ب) فروش توسط شبکه بازاریابی فروتل:

ده ها هزار همکار تبلیغاتی در فروتل آماده فروش محصولات فروشندگان هستند، برای این منظور بایستی محتوای محصول طبق استانداردهای فروتل انجام گیرد و پورسانت بازاریاب را مشخص نمایید، پس از تایید محتوای محصول توسط بخش محصولات فروتل، همکاران تبلیغاتی در بسترهای مختلف فروش آنلاین و آفلاین اقدام به معرفی محتوای محصولات کرده و پس از وصول مرسولات، پورسانت تعیین شده به حساب بازاریاب واریز می گردد.

ج) فروش توسط شبکه اقتصادی فروتل:

اپلیکیشن شبکه اقتصادی فروتل بستری هوشمند در بستری تعاملی و جذاب، معرفی محصولات به خریداران را انجام می دهد که می تواند تبلیغات هدفمند در آن صورت گیرد، شبکه سازی گسترده توسط کاربران در آن صورت می گیرد و مسیرهای درآمدزایی متنوعی را برای کاربران ایجاد می کند و دستیار فروش قدرتمندی جهت انتشار محتوای محصولات در سایر کانالهای فروش خصوصا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتس اپ می باشد.

خدمات انبارداری، بسته بندی و تحویل به شبکه توزیع سه فعالیت اصلی لجستیک ها می باشد، برای استفاده از این خدمات بایستی از طریق سامانه فروش، وارد منوی لجستیک شوید و در شهرمدنظرخودتان درخواست ایجاد انبار لجستیک تکمیل نمایید، پس از بررسی توسط نماینده شهر مربوطه ظرف کمتر از 24 ساعت تایید شده و به یکی از لجستیکهای شهر مقصد متصل می گردد و به لیست انبارهای لجستیک فروشنده اضافه می گردد و امکان ایجاد محموله و شروع فعالیت لجستیک با هماهنگی لجستیک مربوطه انجام می گیرد، فروشنده متناسب با حجم فعالیت می تواند در شهرهای مختلف که فروتل انبار لجستیک دارد این خدمات را دریافت نماید، هزینه های انبارداری و بسته بندی متناسب با نوع کالا، ابعاد و حجم فروش توافق و تنظیم می گردد که نرخ منصفانه ای داشته و خدمات با کیفیتی از این طریق می توانید دریافت نمایید و در کمترین زمان سفارش آماده سازی و تحویل شبکه توزیع می گردد که باعث رضایت مشتریان و کاهش هزینه ها و درگیری های فیزیکی روزانه فروشندگان می گردد.

در ماه حداقل 4 مرتبه بصورت ثابت واریزی انجام می گردد که بصورت خودکار به شماره حساب بانک ملی فروشندگان تسویه می گردد و در صورتیکه شماره حساب مربوط به بانک دیگری باشد با درخواست فروشندگان واریزها انجام می گردد، امکان تنظیم واریز روزانه نیز برای فروشندگانی که حجم فروش بالاتری داشته باشند وجود دارد.

فروتل بیش از 15 سامانه مجزا در حوزه های تبلیغات، فروش، لجستیک و توزیع داشته که متناسب با استفاده از هر کدام از این سرویس ها که اختیاری می باشند هزینه های حداقلی وجود دارد، فروتل در عین جامعیت و کیفیت خدمات، منصفانه ترین هزینه ها را دارد و تمام سامانه ها با همدیگر هماهنگ و مرتبط هستند و نیاز به کار تخصصی و فنی وجود ندارد، از طریق سامانه مالی، گزارش شفاف و دقیق مالی بصورت آنلاین در دسترس فروشندگان قرار می گیرد، اکثر خدمات فروتل هزینه اولیه ای نداشته و حداقل کارمزد پس از ارائه خدمات موفق دریافت میشود که ریسک فروشنده را به حداقل رساند و در درآمد محقق شده سهم کمی خواهد داشت و از پشتیبانی رایگان و دائمی در تمامی حوزه بهره مند می گردد.

 هزینه اصلی به شرح زیر می باشد:

هزینه ارسال و حق سرویس:

طبق تعرفه پستی و سایر شبکه های جمع آوری و توزیع خصوصی طرف قرارداد فروتل می باشد که از مشتری طبق فاکتور مرسوله دریافت می گردد و در صورت برگشت مرسوله یا تنظیم ارسال رایگان توسط فروشنده، این هزینه از حساب فروشگاه کسر می گردد که اصلی ترین هزینه فروشندگان در فروتل محسوب می باشد که توسط فروتل دریافت و به حساب شرکت توزیع طرف قرارداد فروتل واریز می گردد.

کارمزد فروتل:

کارمزد فروتل در زمان تنظیم قرارداد تعیین می گردد که معمولا بین 1 الی 6 درصد از مبلغ خالص سفارشات وصولی متغییر می باشد که توافقی و قابل تغییر می باشد که متناسب با زمینه فعالیت و میزان فروش متفاوت می باشد و کمترین میزان کارمزد فروش در بین تمام پلتفرم های تجارت الکترونیک کشور محسوب می شود، در صورتیکه فروشنده درخواست پیش پرداخت مالی قبل از وصول مرسولات پرداخت در محل داشته باشد مبلغ کارمزد افزایش می یابد که این موضوع نیز بصورت توافقی انجام می گیرد.

پورسانت بازاریابی:

در زمان افزودن محتوای محصول در فروتل امکان تنظیم پورسانت وجود دارد که بصورت درصدی از مبلغ کالا قابل تنظیم می باشد، در صورتیکه سفارش توسط بازاریاب ثبت شده باشد پس از وصول سفارش این مبلغ توسط فروتل کسر و با بازاریاب تسویه می گردد، میزان پورسانت توسط فروشنده تعیین می گردد که هر چه پورسانت بالاتر باشد شانس فروش افزایش می یابد و همکاران بازاریاب بیشتری اقدام به تبلیغ و فروش محصولات می نمایند، در صورت انصراف سفارشات بازاریابی پورسانت تعیین شده بصورت جریمه از حساب فروشنده کسر می گردد و محصول مربوطه نیز از سیستم بازاریابی حذف می گردد.

هزینه های لجستیک:

هزینه بسته بندی در حداقل ممکن می باشد و متناسب با حجم و وزن محصول، میزان سفارش و نحوه ی بسته بندی توافق می شود که معمولا بین 2 الی 10 هزار تومان به ازای هر ارسالی قابل تنظیم می باشد که طبق قرارداد لجستیکی بصورت روزانه محاسبه و از حساب فروشنده کسر و به حساب لجستیک مربوطه اضافه می گردد، هزینه انبارداری متناسب با فضای مورد نیاز بصورت مترمکعب قابل تنظیم می باشد که در صورت فروش بالا این هزینه دریافت نمی گردد.

سایر هزینه ها:

هزینه ارسال پیامک های اطلاع رسانی و تبلیغات، هزینه فضای بارگذاری فایل، هزینه های تبلیغاتی و کمپین ها و سایر هزینه ها نیز طبق جدول تعرفه ها که در پیوست قرارداد ارائه می شود اخذ می گردد که از طریق سامانه مالی جزئیات آن قابل دسترس بوده و شفافیت مالی کاملی در فروتل وجود دارد.

هزینه ارسال طبق تعرفه پستی و شرکت های حمل طرف قرارداد فروتل محاسبه می گرددکه بر اساس وزن، مسافت، ابعاد بسته بندی و قیمت کالا محاسبه می گردد.

بله فروشندگان کالا، خدمات و فایل مجازی برای جلب اعتماد مشتریان و اطمینان مشتریان از خرید آنلاین موظف هستند کیفیت محصولات خود را طبق محتوایی که وارد می نمایند تضمین نمایند و برای جلب رضایت مشتری تمام تلاش خود را صرف نمایند.محصولات فروشندگانی که مشتریان ناراضی دارند امکان فروش در فروتل را نخواهند داشت و به مرور از سیستم فروش فروتل حذف خواهد گردید.

در صورتیکه سفارش واقعی باشد و مشتری کنسل نکرده باشد، فروشنده موظف به ارسال و یا  انجام سفارش می باشد و در صورتیکه به هر دلیل از جمله عدم موجودی یا تغییر قیمت و سایر دلایل ناموجه اقدام به انصراف سفارش نماید جریمه شده و نمره منفی دریافت می کند که ادامه اینکار باعث خارج شدن محصول در مرحله اول و پس از آن تعلیق پنل فروشنده خواهد شد.

به منظور جلوگیری از جریمه شدن بایستی موجودی واقعی محصول درج شود و قیمت محصولات بروز رسانی گردد و در صورتیکه امکان ارسال وجود ندارد محصول را غیرفعال نمایید که از طریق سامانه محصول ویرایش محصول را وارد شوید و از بخش اطلاعات تکمیلی اقدام به غیرفعال کردن محصول نمایید.

در سامانه محصول، در قسمت افزودن محصول ابتدا نام محصول خود را جستجو نمایید، در صورتیکه دقیقا محصول شما توسط فروشنده ی دیگری نیز در حال فروش باشد کافیست دکمه شما هم بفروشید را کلیک کنید و قیمت، پورسانت و کدمحصول مدنظرخودتان را وارد نمایید و نیازی به ایجاد محصول جدید نمی باشد و به لیست محصولات فروشگاه شما بلافاصله اضافه خواهد شد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است