دسته‌بندی نشده

نماد اعتماد الکترونیکی چیست ؟

امروزه یکی از دغدغه های اصلی در طراحی سایت فروشگاهی جلب اعتماد مشتریان برای فروش می باشد و از آنجایی که در دنیای مجازي تقریبا دست کسی به جایی بند نیست، کلاهبرداری های اینترنتی نیز افزایش پیدا کرده اند، و این امر نیز یکی از دلایل  عدم اعتماد مشتریان و بازدید کنندگان در طراحی سایت فروشگاهی شده است.

اين نماد که از طرف مرکزی با نام توسعه تجارت الکترونیکی که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران است، به عنوان تاییدیه به فروشگاه‌های اینترنتی با هدف ساماندهی، احراز هویت و صلاحیت آنها برای مدت یک سال اعطا می‌گردد و مطمئنا تاثير زيادي در جلب اعتماد مراجعه كنندگان خواهد داشت و مراجعه كننده از در امان ماندن اطلاعات خود ايمني بيشتري احساس مينمايد و حتي در صورت سوء استفاده از اين اطلاعات ميتواند براي شكايت به مراجع قانوني ذيصلاح مراجعه نمايد.

هر فروشنده ي اينترنتي كه بخواهد بصورت مجازي فروشگاه داشته باشد و از طريق شركت هاي واسط پستي (فروتل و …) كالا و محصولات خود را به دست مشتريان خود برساند (پرداخت آنلاين يا پرداخت در محل) حتما بايد نماد اعتماد را از سايت www.enamad.ir دريافت كرده و سپس به پست معرفي شود.

انواع حالت‌های نماد

نماد دائم یک ستاره:  پس از اعطای نماد موقت فرایند بررسی فروشگاه جهت دریافت نماد دائم آغاز می‌شود. اعطای نماد دائم، مستلزم احراز مجموعه‌ای از معیارهاست.

نماد دائم دو ستاره: فرایند اعطای نماد دائم دو ستاره از لحاظ معیارهای ارزیابی کاملاً مطابق با نماد اعتماد تک ستاره است. تنها تفاوت الزام فروشگاه برای نصب گواهی امنیت SSL در وب سایت فروشگاه است.

مرکز توسعه تجارت الکترونیک برای آگاهی متقاضیان دریافت نماد، شاخص‌های ارزیابی تهیه کرده است که این شاخص‌ها معیار تعیین شرایط احراز در هر کدام از انواع نماد توضیح داده شده در بالاست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است