مرسولات پستی

روش ارسال کالای شکستنی، مایعات، حجیم و کالای خاص با پست چگونه است؟

ارسال کالا

ارسال کالا در طول تاریخ به عنوان بخش مهمی از تجارت و بازرگانی مطرح بوده است. طبق گفته مورخان در حدود ۱۲هزار سال پیش شبکه‌ای برای حمل و نقل کالا در خاورمیانه ایجاد شد. اولین کالای تجاری ابسیدین یا سنگ آتشفشانی بود که از آناتولی به ایران و بین النهرین ارسال می‌شد. در آن زمان کار حمل و نقل و ارسال کالا توسط شخص بازرگان انجام می‌پذیرفت. با گذشت سالها همگام با گسترش تجارت و بازرگانی صنعت لجستیک نیز پیشرفت چشمگیری داشته است. امروزه با افزایش فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی، توجه مردم به خرید غیرحضوری و سرویس پرداخت در محل بیش از گذشته شده است. با توجه به تنوع اجناس در این فروشگاه‌ها مانند اجناس شکستنی، مایعات، اقلام حجیم و سنگین یا کالاهای خاص باید روش‌های ارسال کالا نیز متنوع باشد. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا درباره چگونگی ارسال انواع کالا مطالب بیشتری بیاموزید.

در ادامه بخوانید : هزینه ارسال کالا – محاسبه قیمت مرسوله

کالای حجیم و سنگین

نخستین باید بدانیم که کالای حجیم و سنگین به چه کالایی گفته می‌شود؟ در گذشته این پرسش چواب واحدی نداشت. اما در خردادماه ۹۸ شرکت پست قانونی تصویب نمود تا دیگر مسئولیتی در ارتباط با حمل کالای بیشتر از ۳۰ کیلوگرم نداشته باشد. با توجه به این محدودیت ارائه شده توسط شرکت پست می‌توان هر کالایی که بیش از ۳۰ کیلوگرم وزن داشته باشد نمونه‌ای از یک کالای سنگین برشمرد. به طور مثال یخچال فریزر نمونه‌ای از یک کالای حجیم و سنگین است. علت تصویب این قانون و محدودیت ایجاد شده بنا به گفته کارشناسان شرکت پست نداشتن توجیه اقتصادی آن بود. این مورد باعث کاهش قابل توجه محموله‌های ارسالی شرکت پست گردید. از طرف دیگر حجم سفارش کالا برای شرکت های دیگر فعال در این زمینه افزایش یافت.

اما بهتر است بدانید که برخی از شرکت‌های فعال در این صنعت معتبر نیستند و سپردن محموله به آنها تضمینی برای رسیدن آن به مقصد نخواهد بود. شرکت فروتل با در اختیار داشتن جامعه ای از افراد آشنا و متخصص به صنعت لجستیک و داشتن مجوز فعالیت رسمی به شما ضمانت می‌دهد کالای شما را با سلامت فیزیکی کامل در بازه معین شده به گیرنده آن تحویل خواهد داد. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان در این زمینه با ما تماس بگیرید.

کالای شکستنی

کالای شکستنی نیاز به تعریف چندانی ندارد و نام آن به طور کامل محتوی این نوع محموله‌ها را بیان می‌کند. انواع تلویزیون می‌تواند نمونه‌ای از یک کالای شکستنی با تعداد ارسال بالا باشد. نماد محموله‌هایی که کالای درون آن شکستنی و آسیب‌پذیر می‌باشد، تصویری از یک لیوان شکسته است. نکته مهم درباره این ‌نوع از محموله‌های پستی این است که ارسال آن باید تحت مراقبت ویژه انجام بپذیرد. این مراقبت ویژه باعث پرداخت هزینه بیشتر توسط مشتری خواهد شد. نخستین گام در ارسال کالای شکستنی ایجاد پوشش و بسته بندی مناسب برای آن است تا از آسیب احتمالی آن جلوگیری شود.

شرکت فروتل سالها در زمینه ارسال محموله و کالای شکستنی فعالیت دارد. این شرکت با ارسال موفق هزاران محموله شکستنی به نامی قابل اعتماد در زمینه ارسال این نوع کالا تبدیل شده است. ضمنا سلامت فیزیکی کالا در زمان دریافت توسط گیرنده بررسی می‌شود. در صورت داشتن هرگونه نقص یا مشکلی گیرنده می‌تواند از پذیرش آن خودداری کند.

ارسال مایعات

ارسال مایعات امروزه به چالش جدیدی در زمینه حمل و نقل کالا تبدیل شده است. نکته نخست درباره مایعات این است که ارسال آن توسط شرکت پست صورت نمی‌پذیرد. مایعات موردنظر می‌تواند لوازم آرایشی بهداشتی یا عرقیات گیاهی و موارد مشابه نظیر اسپری و… باشد. از طرفی شرکت‌های فعال در زمینه ارسال کالا محدودیت‌های زیادی در این زمینه دارند. ضمنا هزینه دریافتی موردنظر برای حمل مایعات توسط بسیاری از شرکت‌ها مقرون به صرفه نیست. همچنین ضمانت چندانی بابت سلامت فیزیکی کالا در نزد گیرنده وجود ندارد. شرکت فروتل با سالها تجربه در این زمینه توانسته است با رعایت اصول حرفه‌ای مایعات را با بسته بندی ایمن به اقصی نقاط ایران عزیز ارسال کند. ضمنا هزینه دریافتی برای ارسال انواع کالا توسط شرکت فروتل نسبت به سایر گروه‌های فعال در این زمینه بسیار مناسب و به صرفه است.

شما می‌توانید در ارسال خاص‌ترین محموله‌های خود به فروتل اعتماد کنید.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است