آموزش بازاریابی

ترفند های افزایش فروش اینترنتی

در این مقاله در مورد روش های افزایش فروش به صورت آنلاین و ترفند های بسیار کاربردی را معرفی میکنم تا با استفاده از این تکنیک های فروش تجربه خوبی از تجارت و فروش آنلاین داشته باشید.

در حال حاظر تجارت آنلاین اهمیت بسیاری پیدا کرده است و اکثر شرکت ها به صورت آنلاین خدمات خود را ارائه و به فروش می رسانند.

پیش از شروع ترفند های افزایش فروش اینترنتی بگذارید ابتدا تعریف فروش اینترنتی و یا در اصل تجارت الکترونیک را بگویم.

تجارت الکترونیک : تجارت الکترونیک یعنی استفاده از یکسری روش تبلیغاتی برای افزایش بازدید و ترافیک سایت و تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار و پیگیری برای خرید بعدی

در سایت آکادمی فروتل مقالات بسیار کاربردی و مفید منتشر شده در موضوع افزایش فروش اینترنتی که پیشنهاد میکنم این مقالات رو هم مطالعه کنید : برای مشاهده مقالات اینجا کلیک کنید

در ابتدا میپردازیم به چند روش افزایش بازدید و ترافیک سایت.

افزایش بازدید و ترافیک سایت
افزایش بازدید و ترافیک سایت

3 روش افزایش بازدید و ترافیک سایت

  1. موتور های جستجوگر : استفاده از موتور های جستجوگر برای افزایش بازدید و ترافیک یکی موثرترین و به صرفه ترین روش های افزایش بازدید برای کسب و کار های آنلاین میباشد. گوگل، یاهو، بینگ و… به شما کمک میکنند تا مخاطب زیادی با توجه به موضوع کسب و کار شما و محصولتان به صورت هدفمند کسب کنید کاملا رایگان ! . برای درک بهتر و یادگیری روش های افزایش بازدید از طریق گوگل و جستجوگر های دیگر، مقاله موتورهای جستجو بهترین روش افزایش بازدید و فروش اینترنتی را همین الان مطالعه کنید.
  2. ایمیل مارکتینگ : ایمیل مارکتینگ یکی روش های موثر و کم هزینه برای افزایش بازدید و مخصوصا ارائه محصولات به گروه خاصی از کاربران میباشد. شما میتوانید با ایجاد یک لندینگ پیج زیبا با رعایت قوانین UI و UX ، یک محصول را معرفی کنید و یا پیشنهاد دریافت یک کد تخفیف و یا قرعه کشید بدهید. سپس برای دریافت آن خدمات، محصول، کد تخفیف و ثبت نام در قرعه کشی از کاربر ایمیل او را دریافت کنید. سپس لیست ایمیل هارو در دیتابیس و یا فایل اکسل ذخیره کنید. حالا میتوانید برای مشترکانتان (ایمیل کاربر) ایمیل تبلیغاتی برای رعایت اصول ایمیل مارکتینگ و ارسال تبلیغات به ایمیل مخاطبان ارسال کنید. پیشنهاد میشود مقاله ایمیل حاوی تخفیف بیشترین تاثیر در تصمیم خرید مشتری را مطالعه کنید.
  3. تبلیغات : تبلیغات ساده ترین روش افزایش ترافیک، بازدیدکننده، مشتری و کاربر میباشد که میتوانید به راحتی مخاطبان خاصی که احتمال خرید بالایی برای محصول شما داشته باشد جذب کنید. شیوه های گوناگون تبلیغاتی وجود دارد. مقاله بازاریابی عصبی یا نورومارکتینگ چگونه دنیای تبلیغات را دگرگون کرده است؟ و مقاله 7 اصل تبلیغات برای میخکوب کردن مشتریان پیشنهاد میشود که مطالعه کنید.

تبدیل بازدیدکننده به خریدار

تبدیل بازدیدکننده به خریدار
تبدیل بازدیدکننده به خریدار

تبدیل بازدیدکننده به خریدار و یا تبدیل Conversion یعنی تعداد مشخصی از بازدیدکنندگان اون کاری که شما میخواهید را انجام دهند که شامل فروش خدمات، محصول و… میشود. در اینجا 13 روش برای تبدیل بازدیدکننده به خریدار را معرفی میکنم :

  1. استفاده کردن ازعکسها و ویدیوهای باکیفیت بالا
  2. بهبود سرعت صفحات سایت
  3. تولید و بهینه سازی محتوایی ویدیویی
  4. استفاده از دکمه Call To Action مناسب در صفحات مورد نظرسایت و یا فروشگاه
  5. به اشتراک گذاشتن نظرات کاربران
  6. بهینه سازی تجربه کاربری (UX)صفحات محصولات
  7. قراردادن سرچ سریع محصولات
  8. امکان پرداخت با روشهای متفاوت
  9. بهینه سازی صفحات سایت در دستگاه موبایل ( Responsive )
  10. داشتن پشتیبانی۲۴ساعته وآنلاین
  11. آپدیت وبسایت
  12. جلب اعتماد مشتریان
  13. پیشنهاد کدهای تخفیف دار به مدت طولانی

پیگیری و خرید مجدد مشتری

پیگیری و خرید مجدد مشتری
پیگیری و خرید مجدد مشتری

خب، بازدیدکننده را به خریدار تبدیل کردیم حالا میخواهیم خریدار را نگه داریم و دوباره به سایت ما برگردد و دوباره خرید کند. 5 مورد از راهکار های تبدیل بازدیدکننده به خریدار را اینجا به شما معرفی میکنم :

  1. انجام تست A/B و استفاده از ابزار های مربوطه : برای سنجیدن اطلاعات رفتاری کاربر در سایت شما میتوانید از ابزار های تست استفاده کنید. سایت optimizely ابزار های مناسبی برای اینکار قرار داده است.
  2. استفاده از کمپین های ریتارگتینگ : در این روش با نمایش تبلیغات جدید به مشتریان بالقوه با استفاده از محصولاتی که قبلا مشاهده کرده اند  و همچنین جذب مشتریانی که دیگر احتمالا وارد سایت شما نشوند،نرخ تبدیل سایتتان را افزایش می دهد.
  3. استفاده از کمپینهای ایمیل مارکتینگ به صورت اتوماتیک : با کمک این خدمات،همانطور که در بالا هم اشاره کردم شما می توانید مشتریان خود را از جدیدترین خبرها، خدمات و محصولات کسب و کارتان با خبر کنید و می توانید پیشنهادات خود را از این طریق هم برای آن ها ارسال کنید.
  4. توسعه استراتژی محتوا : بهینه سازی محتوا و مقالات سایت و ارایه مقالات مرتبط با نیاز مشتری که خود یکی از موارد بهینه سازی تبدیل بازدیدکننده به خریدار سایت می باشد.
  5. آنالیز رفتار مشتریان : با استفاده از ابزارهای تحلیل رفتار کاربران مانند گوگل آنالیتکس میتوانید روند تعامل با مخاطب را بهینه سازی کنید.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است