فروتل

اولویت بندی عوامل موثر در انتخاب یک سایت برای خرید

با پیشرفت استفاده از اینترنت و تمایل صاحبان کسب و کارها برای فروش محصولات خود به صورت آنلاین ، رقابت در این حوزه هم زیاد شده است. در این مطلب به دلایل اولویت دهی خریداران آنلاین برای استفاده از یک وب سایت نسبت به وب سایت های دیگر پرداخته می شود.

در این نظرسنجی که از خریداران آنلاین صورت گرفته است مشخص شده که مهمترین دلیلی که یک وب سایت نسبت به وب سایت دیگر در اولویت قرار دارد روش جستجو و مشاهده آسان آن است. در رتبه های بعدی تجربه موفق استفاده قبلی از وب سایت ، نظرات و رتبه بندی های مشتریان ، گرفتن نمادهای اعتماد ، پیشنهادات شخصی سازی شده ، پشتیبانی از طریق چت آنلاین ، وب سایت بهینه شده برای دستگاه های موبایل ، ابزارهای رسانه ای مانند ویدئوهای آموزشی ، دموهای محصولات و خدمات و … اشاره کرد.

البته وضعیت در ایران تا حد زیادی متفاوت از نتیجه این جستجو می باشد و مشکل بزرگ مشتریان اینترنتی در ایران عدم اعتماد به خرید اینترنتی می باشد و سهم تجربه موفق و توصیه دیگران و پشتیبانی مناسب بیشتر از جستجو و خرید آسان در ایران دارای اهمیت است. بی اعتمادی به فروش اینترنتی در ایران به دلیل سوء استفاده برخی فروشندگان از فضای مجازی و عرضه محصولات بی کیفیت و عدم پشتیبانی پس از آن می باشد که باعث بدنامی فروش اینترنتی در ایران گردیده اند و به خودشان و وجه فروش اینترنتی صدمات زیادی وارد کرده اند.

پشتیبانی قبل و بعد از فروش عاملی است که غالب فروشندگان اینترنتی در ایران از آن غافل اند، در حالیکه با کمترین هزینه با ارائه کالای با همان کیفیتی که تبلیغ می کنند در کنار پاسخگویی مناسب و وجود مسیرهای ارتباطی سریع و راحت با مشتریان می توانند فروششان را چندین برابر نمایند.

به جرات می توان گفت فروشنده ای در اینترنت موفق است که مشتری به سایت فروشنده اعتماد داشته باشد و نیازی به تبلیغ زیاد نیز نخواهد بود و مشتریان دائمی و وفاداری خواهید داشت و به صورت دهان به دهان سایت شما مشهور خواهد شد و کسب و کاری موفق و مشتریان راضی خواهد داشت و کسب درآمد مناسبی که می تواند بسیار چشمگیر و هیجان انگیز باشد را داشته باشید.

جستجوی راحت و دسترسی و خرید سریع، نمایش امتیازات فروشندگان در سایت و نظرات خریداران بخشی از امکانات فروشگاه ساز پارسی تک می باشد که به صورت رایگان در اختیار فروشندگان فروتل قرار می گیرد.

منبع: فروتل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است