فروتل

انواع روش هاي تبليغات

يك فروشنده يا توليد كننده كالا و خدمات ميتواند با شناخت انواع روشهاي تبلیغات موقعیت های تبلیغ را شناسایی کرده و آن چه برایش سودمند تر و تاثیر گذار تر است را انتخاب و از این روشها برای تبلیغ محصولات خود استفاده نمايد تاافزایش فروش و درآمد داشته باشد.

انواع روش هاي تبلیغات عبارتند از :

1- تبلیغات محيطي

        2- تبليغات در صدا و سيما

                       3- تبليغات در روزنامه و مجلات                                       

                                     4- تبليغات شخصي

                                                  5- تبليغات اينترنتي

                                                                     6- تبليغات تجاري

                                                                                  7- تبليغات پيامكي

1- تبلیغات محیطی

تبليغات محيطي از زمانهای خیلی قدیم مورد استفاده قرار گرفته و میتوان گفت که قدیمی ترین روش تبلیغات است. به عنوان مثال در مصر باستان برای گسترش آیین خود افراد این تبلیغ ها را روي کتیبه ها کنده کاری میکردند.

تبلیغاتی محيطي تبليغاتي است که در محيط بيرون و خارج از منزل انجام می شود. مخاطبان برای دیدن زیبایی های محیط اطراف ناچارند به اين نوع تبليغات نگاه كنند زيرا در دید افراد قرار دارد كه اين یکی از مزیت های تبليغات محيطي است يعني مخاطب ناگزیر به دیدن آن است.

انواع ابزارهای رسانه محیطی:

بیلبورد های تبلیغاتي

تلویزیون های تبلیغاتی شهري

بنرهاي تبليغاتي

استندهای تبلیغات

استرابوردهای تبلیغات

تابلوهاي تبلیغاتی سی ال بی

تابلوهاي چراغي

تابلوهاي آويز

تبلیغات برروی بدنه تاکسی های شهري

تبلیغات برروی بدنه اتوبوس های شهری

تبلیغات برروي پل های هوایی و عابر پیاده

دیواری نویسی هاي تبليغاتي

بيلبوردهاي ساين روف

دستگیره های تبلیغاتی

استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی

ابزارهای خلاقانه و نامتعارف و …

 2- تبليغات در صدا و سيما

گونه‌ای از برنامه‌های راديويي و تلویزیونی است که در ازای دریافت پول از سازمان‌ها، ساخته می‌شود و پیامی را که عموماً در مورد یک خدمت یا محصول است، به بازار مورد نظر می‌رساند. بخش عظیمی از درآمد شبکه‌های صدا و سيما از طریق این آگهی‌های تبلیغاتی تأمین می‌گردد.

3- تبليغات در روزنامه و مجلات

مطبوعات به عنوان رسانه های مکتوب، همیشه برای تبلیغات مورد توجه کسب و کارها بوده اند. از روزنامه های سراسری که در تمام کشور توزیع میشوند تا روزنامه های محلی که در یک شهر یا استان خاص توزیع میشوند.

از مجله ها و کتابچه های تبلیغاتی که به صورت منظم در مناطق مختلف شهری به صورت مستقل توزیع میشوند تا ویژه نامه های ضمیمه روزنامه ها تا هفته نامه ها و ماهنامه های تخصصی همگي جزء اين نوع تبليغات ميباشند.

4- تبلیغات شخصی

تبليغات شخصي تبليغاتي است كه كه يك شخص براي برند و كالاي خود جهت فروش بيشتر انجام ميدهد. در اين نوع تبليغ هم خود شخص ميتواند براي خود تبليغ كند و هم ميتواند تبليغات را برعهده يك گروه و تيم تبليغاتي بسپارد. تاثير گذاري اين نوع تبليغات ميتواند از فضاي مجازي هم بيشتر باشد .

نصب بيلبورد در خيابان هاي پر رفت و آمد،تبليغات تراكتي ، پوستري و كارت ويزيت همگي جزء تبليغات شخصي به شمار ميروند كه برای تبلیغ برند شخصی بسیار تاثیر گذار است.

 5- تبلیغات اینترنتی

برای اولین بار و بصورت بنر در سال ۱۹۹۴ و در سایت هات وایر۳ نمایش داده شد. زمانی که هات وایر متوجه شد که برای تبلیغات می‌بایست فضای محدودی را در نظر گرفت، بنرهای تبلیغاتی بوجود آمدند. تبلیغات اینترنتی با استفاده از اینترنت به عنوان یک کانال و وسیله ارتباطی برای ارسال تبلیغات در محیط وب اشاره دارد،در تعریفی دیگر تبلیغات اینترنتی عبارت است از : نمایش دادن نامها وعلائم تجاری، شعارها و تصاویر تبلیغاتی در سایتهای پربازديد، به نحوی که به تحقق اهداف تبلیغات کمک نماید .
ایمیل مارکتینگ، تبليغات بنري ، تبلیغات در سایتهای معتبر و سئو سازي همگي جزء تبليغات اينترنتي به شمار ميروند.
مزيت هاي تبليغات اينترنتي :

ارزان تر از سایر رسانه‌ها

فرآیند راحت و سریع

گسترده متمرکز و هدفمند

قابلیت ردگیری بینندگان

وابسته به زمان و مکان نیست

قابلیت هدف گیری دقیق مخاطبین اصلی

قابلیت سریع و ارزان تحلیل بازخورد و تغییر در رویه

هزينه اوليه کم،حوزهٔ دسترسی وسیع

6- تبلیغات تجاری

تبلیغات تجاری شكلی از ارتباط غیر شخصی است كه در ازای پرداخت پول به وسیله‌ی یك حامی مالی مشخص با استفاده از رسانه‌های گروهی، برای ترغیب مخاطب یا تأثیرگذاری بر او صورت می‌گیرد.

7- تبليغات پيامكي

در عصر حاضر، درمیان وسایل ارتباطی، موبایل با انسان پیوند نزدیکتری برقرار کرده بطوری که درتمام طول روز این وسیله را با خودمان به همراه داریم و خیلی از مردم حتی چند دقیقه هم بدون موبایلشان سپری نمی کنند. اگر بهترین وسیله ی اطلاع رسانی تلفن همراه باشد پس بدون شک بهترین روش تبلیغاتی و بازاریابی، تبلیغات پیامکی است.

از مزایای تبلیغات پیامکی ميتوان به کم هزینه و مقرون به صرفه بودن، ارتباط مستقیم با مخاطب، اطمینان از خوانده شدن پیامک، رسیدن پیام به مشتری در همان لحظه و واکنش بهتر مشتریان نسبت به پیامک اشاره كرد.

نتیجه گیری

تبليغات به عنوان یک علم جدید، عمری کمتر از یک قرن دارد. بطور كلي تبليغات يعني « تلاش برای شناساندن کالاو خدمت به مخاطبان و مشتریان » که با ابزارها و از طریق روش های گوناگون انجام می شود.

برای داشتن تبلیغات موثر  می بایست با تمامی انواع تبلیغات آشنا باشید تا بتوانید برای هر شرایطی نوعی از تبلیغ را اتخاذ نمایید تا بهترین بازخورد را داشته باشید.

منبع: فروتل

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است