دسته‌بندی نشده

توصیه های خلاقانه برای بسته بندی محصولات که فروش شما را بیشتر میکند

بیشتر افراد بسته‌بندی را مرتبط با حفاظت، نگهداری و انتقال آسان محصولات می‌دانند. اما نقش بسته‌بندی  محصولات فراتر از اینهاست و در فروش و معرفی محصول نقشی اساسی دارد. بسته بندی می تواند رضایت یا عدم رضایت خریداران را در پی داشته باشد یا حتی مانع سالم رسیدن آن به دست مصرف‌کننده شود. در این مقاله قصد داریم چند راهکار برای بسته بندی خلاقانه به شما پیشنهاد کنیم.

ویکی‌پدیا بسته‌بندی را دانش، هنر و تکنولوژیِ محصور کردن یا محافظت از محصول برای پخش، ذخیره و استفاده از آن معرفی می‌کند. بسته‌بندی همچنین به فرایند طراحی، ارزشیابی و ساخت بسته‌ها اشاره دارد و می‌توان آن را سیستمی هماهنگ دانست که محصولات را برای انتقال، انبارداری، تدارکات، فروش و نهایتا استفاده‌ آماده می‌کند. علاوه بر این بسته‌بندی درباره‌ی اینکه محصول به صورت کلی چیست اطلاعاتی را در اختیار مصرف‌کننده می‌گذارد. حتی وقتی کسی از محصولِ درون بسته بی‌اطلاع باشد کل یک بسته‌بندی می‌تواند به فرد بگویید با چه محصولی رو‌به‌روست. در مورد محصولاتی که خریدار از قبل با آنها آشناست بسته‌بندی به فرد کمک می‌کند در یک فروشگاه شلوغ به راحتی محصول محبوب خود را پیدا کند.

نکات مهم برای بسته بندی خلاقانه:
خلاقیت و منحصر بفرد بودن بسته بندی

برای داشتن حجم بالایی از جامعه هدف خود، بهتر است بسته بندی متنوعی را انتخاب کنید. گذاشتن بزی وی بسته و یا درست کردن پازل با خرید بسته های متعدد می تواند جذابیت بالایی برای مشتری داشته باشد.

انتخاب رنگ و فونت مناسب بسته بندی

رنگی را انتخاب کنید که با محصول مناسب باشد. از ترکیب و هارمونی مناسب استفاده کنید و از نوشتن متن های شلوغ و غیرقابل خواندن خودداری کنید. از قلم های فانتزی استفاده نکنید و مطمئن باشید نوشته ها قابل خواندن باشند.

استفاده از تصاویر در بسته بندی

تصاویر می توانند کاریکاتور یا عکسی از محصول باشند. در عکس از کیفیت بالا استفاده کنید و در نظر داشته باشید عکس با حمصول داخل جعبه هماهنگ باشد.

مرتبط بودن بسته بندی با محصول

تصویر، قلم، رنگ، طرح و شکلِ بسته بندی محصولات باید متناسب با نوع محصول داخل آن باشند. اگر می‌خواهید جعبه‌ی ساندویچ هات‌داگ طراحی ‌کنید تصویر سگ (داگ به زبان انگلیسی) را فراموش کنید. با این کار مصرف‌کننده را گمراه می‌کنید و آنها تمایل‌شان را به خرید از دست می‌دهند زیرا ممکن است فکر کنند این ساندویچ غذای سگ است یا اینکه از گوشت سگ تهیه شده است!

استفاده از طراحی آسان برای بسته بندی

از کاربرد آسان طراحی بسته‌بندی مطمئن شوید. یادتان باشد اغلب مصرف‌کنندگان پرمشغله هستند پس سعی کنید زندگی‌شان را کمی آسان کنید. بسته‌ای را طراحی نکنید که آن‌قدر بزرگ باشد که به سختی بتوان آن را حمل کرد. هر چه بسته‌بندی جمع‌وجورتر باشد افراد بیشتری آن را به محصولات حجیم ترجیح خواهند داد. هچنین بسته را طوری طراحی کنید که به آسانی باز شود و مشتری را به دردسر نیندازد.

طراحی ساده بسته بندی

بسته بندی محصولات باید ساده و در عین حال گیرا باشد. همچنین مخاطب که کودک است و یا بزرگسال در نظر گرفته شود. از رنگ‌های متنوع در آن استفاده شده باشد تا محصول دیده شود. به یاد داشته باشید یک طراحی ساده‌ با برچسب و محتوای درست، اثرگذاری بیشتری نسبت به یک طراحی شلوغ دارد.

بسته بندی برای فروش بسیار اهیت دارد و مشتری را به خرید مجدد ترغیب می کند. باید با مشتری همراه شوید تا طرح مطابق با محصول و خواسته مشتری هماهنگ کنید و از درصد فروش بالاتری بهره مند شوید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
انتشار مطالب با ذکر منبع بلامانع است